masaż Beauty Skin

Masaż rozluźniający mięśnie to jeden z zabiegów relaksacyjnych, który skutecznie redukuje stan napięcia nerwowego wywołany stresem. Często wykonywany w sposób amatorski w domowym zaciszu, jednak najbardziej bezpieczny i skuteczny jest wtedy, gdy wykonuje go specjalista. Istnieje kilka rodzajów masaży, nie tylko rozluźniających, ale również zdrowotnych. Masaż to pradawna technika odkształcania tkanek, która potrafi zdziałać cuda.

Dlaczego masaż?

Masowanie ciała to pradawna technika, która stosowana była jeszcze w czasach starożytności i miała związek z obrzędami religijnymi, a także stosowano go jako formę leczenia niektórych dolegliwości i schorzeń. Pierwszymi rejonami, w których zaczęto stosować masaż, są Indie i Chiny. W antycznej Grecji była to również sprawdzona technika przygotowywania sportowców przed wyjściem na arenę sportową. Z biegiem czasu poddawano tę metodę wielu badaniom i zaczęto traktować ją jako oficjalny sposób leczenia poszczególnych chorób, zauważając znaczną poprawę stanu zdrowia osób masowanych.

Dobry na stres – masaż relaksacyjny

Najczęściej z masażem kojarzone są zabiegi w spa, które mają na celu przede wszystkim zrelaksować, rozluźnić i złagodzić objawy napięcia nerwowego, a także odżywić skórę, poprawić jej napięcie i przywrócić jędrność. Tak działa właśnie masaż relaksacyjny, który może obejmować całe ciało lub wybrane jego fragmenty, W naszej klinice dostępna jest terapia antystresowa, która uwzględnia opracowanie najbardziej napiętych przez stres punktów – karku, głowy czy twarzy.

Przed treningiem i po treningu – masaż sportowy

Osoby regularnie i wyczynowo uprawiające sport z pewnością znają uczucie zmęczonych i pospinanych mięśni, które pracowały najbardziej aktywnie podczas wysiłku. Masaż sportowy, w zależności od potrzeb wykonywany jest przed treningiem w celu rozgrzania mięśni, a także po wysiłku, aby zredukować ból spowodowany mikrourazami, a także rozluźnić partie mięśni, by uniknąć ich przeciążenia i by przyspieszyć ich regenerację.

Na bóle pleców – masaż kręgosłupa

Masowanie w odpowiedni sposób wybranych partii ciała jest również jedną ze skuteczniejszych metod radzenia sobie z bólem. Szczególnie często stosowany jest masaż kręgosłupa, który występuje w przypadku przeciążenia, siedzącego trybu życia, wad postawy czy z innych przyczyn. Zastosowanie odpowiednich technik może skutecznie zredukować ból, a także pomóc w leczeniu schorzeń kręgosłupa, równolegle ze stosowaną rehabilitacją.

Różnorodne techniki masaży

Wyżej wymienione, to jedynie kilka istniejących rodzajów masaży. Ilość dostępnych na rynku zabiegów jest bardzo duża. Różnią się nie tylko sposobem wykonywania ruchów, ale również stosowanymi preparatami, olejkami itp. Obecne mogą być również  dodatki, takie jak bańka chińska czy nagrzane kamienie.

Jakie korzyści dla zdrowia daje masaż profilaktyczny?

Masowanie, a zatem rytmiczne ugniatanie tkanek skórnych w odpowiedni sposób można stosować nie tylko w przypadku wystąpienia schorzeń, przeciążeń mięśni, kontuzji czy napięcia stresowego. Regularne wykonywanie profilaktycznych masaży rozluźniających mięśnie pozytywnie wpływa na kondycję ciała, a także poprawia samopoczucie. Zaletami masażu są między innymi:

poprawa kondycji skóry oraz jej jędrności i elastyczności
poprawa krążenia i mikrokrążenia organizmu
wyrównanie napięć skórnych
oczyszczenie organizmu z toksyn
pobudzenie procesów metabolicznych
regulacja prawidłowej pracy serca

To główne korzyści, jakie można czerpać z regularnego masowania ciała. Ma ono również zbawienny wpływ na samopoczucie i rozluźnienie nerwów, a także uspokojenie. Dodatkowo masaże polecane są w przypadku problemów z bezsennością.